10 veckor med Nutrilett

Så galet spännande, idag den 25 Juni 2012 börjar mitt nya liv. Jag har misshandlat min stackars kropp alldeles för länge nu så det känns faktist jättebra.
Jag har haft turen att komma med i en viktminskningsgrupp: TACTIQ Team Nutrilett. Jag ska med hjälp av Nutrilett börja min resa mot en lättare Lisa.

Ni får gärna följa mig, kommentera och stötta - jag kommer behöva all peppning jag kan få. Det kommer inte att bli enkelt, men det SKA gå. 

Jag har aldrig varit direkt smal, utan alltid lite "rund".
Jag har fått tre underbara barn 2006, 2008 och nu senast i februari 2012. Jag har aldrig riktigt gått ner kilona från graviditeterna utan några kilon har fastnat efter varje gång.

I Februari 2011 "gick jag in i väggen", eller min kropp och knopp sa helt enkelt "STOPP". Jag blev sjukskriven och åt helt fel, fel mat på fel tider. Glömde att äta och åt desto mer senare.
Allt detta plus lite "mys" hemma i soffan har gjort att jag väger 115.5 kg vilket är alldeles för mycket på min 163 cm korta kropp. Herregud, jag är ju faktsit nästan bredare än vad jag är lång.

Min hälsa är inte alls på topp på grund av övervikten. Jag har ont i knän och höfter. Orkar inte gå längre sträckor, jag orkar knappast leka med barnen, vilket gör mig sanslöst ledsen. 
Jag vill kunna köpa kläder utan att börja gråta i provhytten över att plagget nästan ser ut som ett tält. 
Jag tror dessutom att hela jag skulle må bättre av att bli sundare, hela kroppen och knoppen.

Imorgon börjar viktresan, jag börjar med Nutrilett 10 veckor. Jag sätter ett ganska högt mål dessa veckor. Jag hoppas och tror att jag klarar delmålet 20,5 kg under denna tid. 

Just nu är mitt BMI: 43,5. Vilket klassas som fetma. För att nå idealvikt ska jag ha en BMI under 25, vilket innebär att jag måste gå ner 49,1 kg, alltså väga 66,4. 

Mina delmål:
110kg-5,5kg
105kg-10,5kg
99kg-16,5 kg 
95 kg-20,5 kg

Imorgon bitti har jag planerat in en promenad,
sedan har jag tänkt att dricka Nutrilett Shake klockan 8:00, 11:00, 14:00, 17:00, 20:00.
Jag har även en motionscykel här hemma som tidigare fungerat som klädhängare, som nu faktist kommer att bli trampad på.

Så.. NUUU KÖÖR VI!!!!!!

Kommentarer:

1 Fia:

Lycka till! Du kommer fixa detta galant! Kram

2 Helena:

Heja Lisa!!! Du kan göra detta! Ska bli spännande att följa din resa. Önskar dig all lycka till på vägen :) Kram

3 Gina:

Hejja hejja!!! Detta grejar du Lisa! Har aldrig följt någon blogg tidigare, men denna ska jag följa...jag tror på dig!!! Kramar!

4 Johanna:

Fan Lisa, detta fixar du!!! :) Kom igen!! :) Kram

5 John:

Kämpa, det är värt jobbet!! Jag har gått ner 8,5 kg på 25 dagar genom något som kallas fitnessfighten. Grymt kul att komma i gamla sommar kläderna!!

Kommentera här: