SMAKTEST - Nutrilett shakes

Vi är sex personer som är med i Nutrilett TACTIQ Team. Vi har då bland annat fått som ett litet uppdrag att vi ska göra ett smaktest. KUL! tyckte jag och bjöd då hem fler personer och gjorde en provning av alla smakerna:
Choklad, Jordgubb, Skogsbär, Blåbär, Kall Mocca och varm Mocca.
 
 
Vi var 5 personer som deltog: Man 67 år, Kvinna, 55 år, man 40 år, Kvinna 38 år, man 29 år
Jag hade gjort protokoll som skulle fyllas i av var och en.
Där Utseende, Doft, Smak och Konsistens skulle bedömas i en skala 1-5.
1-inte bra, 2-sådär, 3-helt ok, 4-Bra!, 5-Jättebra!
 
Resultatet av vårt test kommer här:
 
 
Plats nummer 6: 
Nutrilett shake
Forest Fruit / Skogsbär,  medelpoäng: 11,6
Några ord som sades var: Blåbär!, bra smak, inte så bra konsistens
 
Plats nummer 5 & 4:  
Nutrilett shake
Blueberry / Blåbär & hot / varm Mocca,  medelpoäng: 11,8
Några ord som sades om Blåbär var: luktar god!, Hallon, konstig eftersmak, den är sämst
Några ord som sades om varm Mocca var: Varmt är kul, Smakar choklad!, bra!, god!, havrechoklad, jättegod!
 
Plats nummer 3:
Nutrilett shake
Chocolate / Choklad, medelpoäng: 12,4
Några ord som sades var: Bananer, Smarrig!, Banan-choklad, God!
 
Plats nummer 2:
Nutrilett shake
Strawberry / Jordgubb, medelpoäng: 13,2
Några ord som sades var: Fin, smakar Sött, God!, Bäst!, bäst konsistens, lite banan
 
Plats nummer 1: 
Nutrilett shake
Mocca cold / kall, medelpoäng: 14,2
Några ord som sades var: kaffe är gott!, doftar gott!, mycket bra!, sådär, kaffe!, bäst!
 
 
Så i detta (högst vetenskapliga ;-) ) test så går medaljen för första priset till Nutrilett shake Hot & Cold Mocca!
 
Vi hade nästan alla olika favoriter: en gillade choklad bäst, en gillade jordgubb bäst, två gillade kall Mocca och jag gillar varm Mocca.
Min personliga lilla "topplista" skulle se ut såhär:
 
1.Varm Mocca
2. Choklad
3. Kall Mocca
4. Skogsbär
5. Jordgubb
6. Blåbär
 
Jag tror att det är så att gillar man kaffe är Nutrilett shake hot & cold Mocca en riktig succé, medans för icke kaffedrickare skulle välja Choklad eller Jordgubb.
 
 
Nu har jag bara några dagar kvar av mina tre första veckor med Nutrilett. Väääldans BRA jobbat av mig!
Efter dessa tre veckor följer tre veckor med Nutrilett bars och Nutrilett smoothies.
 
Ha det bäst så länge, kram! ♥
/Lisa
 
• Kategori: ViktresanTaggar: Nutrilett, Nutrilett Bars, Nutrilett måltidsersättning, Nutrilett shake, Nutrilett smooties, Smaktest, TACTIQ Team; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Åsa:

Kul att läsa testet! Jag jobbar ju som hälsocoach för herbalife, och av våra smaker gillar jag tropisk bäst, den blandar jag med apelsinjuice! :)

Kommentera här: