Jag älskar soliga dagar!

Imorse var vi på simskolan igen. Kursen är under 8 tillfällen, imorse var det 6 tillfället. Våra killar verkligen älskar det. Så skönt att det äntligen är soligt. Men min kropp måste vara ovan sol och värme, för jag är galet trött. Jag somnade när vi kom hem. Det är väldigt olikt mig att sova på dagen. Jag brukar kämpa emot att göra  det, eftersom jag sover så väldigt lite under nätterna. Men idag tänkte jag att det faktist är ok att vila lite.

Vi har haft med oss frukost till stranden som barnen och sambon äter efter simskolan. Jag tar ju med mig min egen lilla kylväska med ett par Nutrilett smoothies och Bars. Vi har haft med oss smörgåsar med något gott pålägg, drickyoghurt, bananer och vid något tillfälle även varm choklad. De är så väldigt kalla efter att ha varit i vattnet i en timme att de är tokblå om läpparna, så något varmt har varit populärt. Vi skulle behöva lite fler tips på strandmat/picknickmat. Pizzabullar, pannkaksrullar och korv i termos är det enda vi kommer på. Kom gärna med förslag :-)

Idag simmade jag i 30 minuter, det är superskönt sätt att börja dagen på.
Det är ju det där med att "röra på fläsket" jag måste få in rutinen på. Jag håller alla tummar och tår att jag har mer energi imorgon, eller jag SKA ha mer energi imorgon för då är ju planen att jag ska åka in på gymet :-) 
 
Ha det bäst så länge,
Kram! ♥
/Lisa
Helkroppsbild på mig som Fotograf miss jeni tog samma dag som Viktresan med Nutrilett startade 25 Juni. Visst borde jag boka en fotografering efter mina 10 veckor med Nutrilett? :-)

Kommentarer:

1 Helena V:

Jag brukade steka köttbullar o lägga ner dem tillsammans med brun/gräddsås i en mattermos. Mäta upp antalet portioner pulvrens i en big pack, o koka passande mängd vatten i termos. Vispas sen ihop på stranden. En annan favvo hos oss är pastasallad.

Svar: TACK för tips! En mattermos måste vi köpa :-)
Lisa

2 Åsa:

Oj, vilken fin bild! Gu va roligt att bli fotograferad av ett proffs :)

Svar: Tack! ja det var riktigt skoj!
Lisa

Kommentera här: