6-åringen och Nutrilett!

6-åringen dricker alltså inte Nutrilett,
6-åringen smakade igår när jag hade ett litet Smaktest av Nutrilett shakes :-)
(Nutrilett bör inte användas som enda näringskälla för barn, tonåringar, gravida, ammande, äldre - läs mer på Nutriletts hemsida)
 
Igår bjöd jag hem tre personer på lunch, vi grillade. Vad de inte visste var att till förrätt skulle vi ha en Smakprovning av Nutrilett shakes.
Jag hade gjort protokoll som skulle fyllas i av var och en.
Där Utseende, Doft, Smak och Konsistens skulle bedömas i en skala 1-5.
1-inte bra, 2-sådär, 3-helt ok, 4-Bra!, 5-Jättebra!
 
Personerna som deltog i testet var: Man 67 år, Kvinna 54 år, Man 40 år, Kvinna 38 år, Man 29 år
 
Ett barn 6 år fick alltså också vara med och smaka och tycka. (men barnet är inte med i själva testet) 
6-åringen gillade utseendet på alla smakerna, speciellt choklad och jordgubb. Han tyckte att de doftade gott, speciellt Choklad, Jordgubb och Mocca.  
Han utropade: "Kakor!" när han doftade på kall Mocca
och "Blåbärssylt!" när han luktade på Skogsbär.
 
Jag har såklart förklarat för honom och hans bror varför jag dricker dessa shakes:
För att jag ska bli lite mindre så att jag orkar springa och leka med dem mer. Han tyckte det var jätteroligt att få testa det som jag dricker.
 
Jag skriver resultatet av Smaktest - Nutrilett shakes imorgon.
Spännande va?! ;-)
 
Ha en fortsatt bra dag,
Kram! ♥
Lisa 
• Kategori: ViktresanTaggar: Nutrilett, Nutrilett måltidsersättning, Nutrilett shake, Smaktest, TACTIQ Team, Viktresa; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Jesper Westman:

Seriöst test, och roligt! Ser fram emot att läsa detta :)

Kommentera här: