Köttfärssoppa

Jag fick som tips av en vän att göra en soppa (Tack Catherine). Det är bra att vara lite snäll mot magen efter att man bara ätit flytande kost en tid. Nu har jag ätit både kyckling, ägg, grönsaker och Nutrilett Bars och min mage har mått finemang. Jag blev ändå sugen på att testa hennes tips på att göra en köttfärssoppa.
Den blev supergod! Jag åt 1,5 dl ungefär, tidigare hade jag absolut ätit lite mer "för att det är gott". Nu kände jag efter och jag var mätt. Hela familjen älskade soppan, de övriga åt pasta till.
(Svårt att räkna ut exakta kalorier i portionen, men ca 100 kcal kanske..) 
 
Köttfärssoppa
Nötfärs 10% fett ca 30g- 40 kcal
Gul Lök
Morötter
Passerade Tomater
Krossade Tomater
Svartpeppar
Färsk Basilika, timjan
En nypa Builjong Renée Voltaires Lantbuljong (Innehåller inga smaktillsatser eller modifierade stärkelser)
Har Ni sett vilka bra relutat tjejerna jag coachar fick efter deras första vecka med Nutrilett shakes, kolla in Anna och Jennies bloggar -  HEJA tjejer, BRA jobbat!! ♥
 
Ha en fortsatt bra dag,
Kram ♥
/Lisa

Kommentarer:

1 kraaam/Åsa:

Vad lustigt - precis igår funderade jag på att göra en köttfärssoppa eftersom jag hade en hel del köttfärs över. Tack för recept - kul med inspiration.
Angående stavarna så är det bland det bästa jag köpt - de ger en verkligen något att bita i. Promenaderna blir effektivare och man känner verkligen att man tränar, satsa på det.
Roligt att det fortfarande går så bra för oss alla - ja, nästan alla....undrar vad det där Rasmus tog vägen? Är vi liksom 5 eller är vi 4 kvar? Får inget vettigt svar.

Kram kram

Svar: hahaha, vilken tajming! Ja, man behöver lite inspiration på maträtter nu :-) Jaqg har ju upptäckt att jag verkligen gillat stavgång, så stavarna vore nog en bra idé för mig med :-) Jag tror att jag läste någonstans att vi är 4 st i Tactiq team, tokskoj att det går bra för allihopa!
Kramkram!
Lisa

Kommentera här: