Börja äta lagad mat

I torsdags kom ett paket med Nutrilett produkter och förslag på maträtter för den kommande 4-veckorsperioden av denna viktresa, tack Nutrilett och TACTIQ :-) 

Nu på måndag ska jag börja äta ett mål lagad mat per dag. Jag har så mycket jag är sugen på: grillad kyckling, grillade grönsaker, räkor... Så nu gäller det bara att få ihop en matlista, planera ordentligt så kommer detta bli tokbra! 
Jag kikade lite på Nutriletts hemsida och hittade lite tips och idéer. Jag hittade bland annat Recept för de som avslutar en VLCD- eller LCD-diet. 
Där står det tex:

LUNCH/MIDDAG
”Hokus-pokusrecept” för en nyttig lunch/middag:

1) Se till att halva tallriken består av grönsaker/rotfrukter
2) Välj mellan 2,5 dl kokt ris, 3,5 dl kokt pasta eller 3 äggstora potatisar
3) Lägg till 125-150g kött, fisk, fågel eller ägg
4) Om du är sugen: 1 skiva knäckebröd, 1 tsk lättmargarin
5) Om du är sugen, sätt smak med ¾ dl mager sås. Exempelvis smaksatt keso/kesella/kvarg
Dryck: vatten/mineralvatten/ eller 1 glas lättöl

Variera de olika ingredienserna och var generös med goda örter (gärna färska) som kan sätta god smak på din rätt utan att göra den onyttig.

Jag hittade även denna inspiration.
Där finns det tre olika recept på maträtter under 300 kcal som jag absolut ska testa: Citruspasta med tonfisk, Kassler med pytt och Het kycklinggryta. Där fanns även ett recept på en Lätt potatissallad , som jag måste testa till något grillat, vilket jag är enormt sugen på nu :-)


Jag har även fått möjligheten och äran att coacha två personer som också de ska göra en viktresa, samma som mina tre första veckor med Nutrilett shakes. De kommer att fixa detta galant, jag ska stötta, peppa och tokcoacha dem allt vad jag kan ;-) På måndag presenterar jag dem, det kommer att bli superkul!

Ha en fortsatt härlig Lördag,
Kram ♥
/Lisa

Kommentera här: