Basilika och Fetaostfylld Kycklingfilé

Idag var dags för "den andra" måltiden i denna sjunde vecka med Nutrilett-Tactiq team.
Jag var sugen på kyckling, basilika, vitlök och Ajvar relish, så det fick det bli :-)
Basilika och Fetaostfylld Kycklingfilé  212 kcal
125 g Kycklingfilé           143 kcal
10g Fetaost 3%               10 kcal
1 blad Basilika
1/2 klyfta Vitlök
2 msk ca 40g Ajvar Relish 28 kcal
50 g Paprika                     13 kcal
50 g Sallad                         6 kcal
30 g Tomater                      6 kcal
15 g Sockerärtor                 6 kcal

• Hacka basilka och vitlök, blanda med mosad fetaost. 
• Skär en ficka i kycklingfilen och stoppa i ostfyllningen.
• Bred lite Ajvar Relish i botten på ugnsformen, lägg i Kyckligfiléerna. Bred sedan på Ajvar ovanpå filéerna och salta och peppra.
• Skär paprika i bitar och träd på träspetten (som legat i blöt). Grilla spetten på grillen, eller i ugnen.
• Kycklingfiléerna bakas i ungen på 175 grader i ca 25 minuter. 

Det blev jättegott!

Var på en promenad med min bror tidigare idag, vad tiden går fort när man pratar, vips! så hade vi gått 5 km :-)
Nu ska jag ta mig ett bad, i det nya badskummet jag köpt, med chokladdoft!
Ha det superbra sålänge,
Kram! ♥
/Lisa
 

Kommentera här: