Äntligen Grillat!

Häromdagen var vi och köpte en Badtunna!! Nu håller vi att fixa till där den ska stå, bygger lite insynsskydd och så ska jag "Ernsta" till det lite också (piffa till det lite, som Ernst Kirchsteiger brukar göra i sina inredningsprogram). Det kommer att bli så mysigt att bada i den framöver!
 
Idag har jag ätit en grillad köttbit, det var något jag längtat mycket efter nu i sommar när jag gått på min Nutrilett diet.
Vi köpte en "ICA Selection US Beef" Top Blade, Luffarstek som vi grillade.
Gjorde en sallad geom att fräsa morötter med purjolök och vitlök. Mosade Fetaost och blandade i lite Ajvar Relish. Supergott blev det.

Min kropp har verkligen vant sig vid att äta mindre portioner, så jag blir mätt av mycket lite. Det är då det gäller att komma ihåg att känna efter ordentligt, så att jag märker att jag faktist är mätt. Jag ska läsa lite mer om Mindful eating, som jag läste en liten artikel om i Expressens bilaga häromdagen. Hittade en bokrecension av boken "Gå ner i vikt med mindfulness" i Sundsvalls Tidning . Jag ska åka och hälsa på Akademibokhandeln och titta vad det är för bok. Låter intressant tycker jag.
Dagarna med Nutrilett går bra. Nu börjar jag morgonen med en Nutrilett smoothie, och mycket vatten. Efter det är det lite olika, men Nutrilett Bars och Smoothies sammanlagt 4 gånger per dag och en lagad måltid. Det känns superbra. Jag försöker motionera mera nu när jag börjat äta, för jag har ju många fler kilon som ska bort. Igår blev det gymet och idag blev det en promenad med stavarna.

Ha det bäst så länge,
kram! ♥
/Lisa

Kommentarer:

1 jennie:

du är såå bra !! och SHIT va gott det där såg ut !!

Svar: Taaack! ♥ Ja visst såg det gott ut, nåt sånt ska vi äta framöver gums, det är ju faktist ganska nyttigt! :-)
Lisa

Kommentera här: